sâmbătă, 13 iunie 2009

veruca plantara





Vara trecuta ,in ultima zi de mare,am iesit din apa si am simtit ca m-am intepat intr-o scoica.Nimic deosebit,o mica intepatura.Peste vreo doua saptamani,in talpa,incepe sa semene ca o batatura.Merg la pedichiura si cer o curatire mai profunda a talpilor.Abia ma mangaie duduia,batatura la locul ei,simteam sub piele ca nu e cava in regula,am mai avut bataturi,dar am scapat usor de ele cu piatra ponce.Asta,nimic.De ce frecam mai tare,ce de ma durea mai tare.

Am decis sa o ignor o perioada.A venit iarna,cizme,frig,durerea se instalase definitiv si era din ce in ce mai puternica.Ajunsesem sa merg aiurea,calcam stramb sa nu calc pe ea.Intru pe net,din una in alta,ajung sa constat ca ar putea fi o veruca.Citesc,virus papiloma HPV.Hait!Am inghetat.

Ce zic eu,medic de familie,dermatologie,cozi printre batrani,mirosuri,drumuri,nu.Merg la o clinica de dermato particulara si aproape de mine,fac frumos programare,ajung.Da,confirma ca e veruca si imi da o reteta de ceva alifie cu un acid incorporat si imi spune sa aplic ziua sub pansament,iar seara sa ma spal,sa tai cu o forfecuta ascutita cat de mult pot din ea.Asa in fiecare seara,iar cand nu mai am ce taia si nu mai suport durerea cand tai,sa revin pentru cauterizare sau omorarea radacinilor cu laser.Deja,consultatia 100 lei,amestecul raufacator 30 lei,forfecuta 30 lei,iar pentru laser sau cauterizare plus alte consultatii,mai trebuiau vreo 600 lei,asa,o nimica toata.

Mai sa fie!Evolutia era din ce in ce mai rea,durerile insuportabile.Ma hotarasc sa schimb medicul si policlinica.Tot privata,medic in varsta.Se uita si zice:nu,nu e veruca,stati linistita,e o simpla batatura.Tratamentul e foarte simplu.Doua saptamani stati in fiecare seara o ora in apa calda cu sare si gata,o sa va treaca de la sine.Reveniti la control peste doua saptamani.Aici a fost mai ieftin,si consultatia si tratamentul.Ce sa va spun,cand intra piciorul in apa,simteam cum veruca mea se bucura,inflorea.Apoi ,dupa o ora,parca era proaspat hranita,era dubla si bulbucata.Am observat ca avea vreo sapte puncte negre.Cand scoteam piciorul din apa,nu mai erau negre,erau albe si umflate ca niste basici.Mi-am zis:chestia asta are sapte capete sau radacini sau ce or fi ele,nu e de bine.Nuuuu.

Ce sa mai fac,stai,framanta-te,suceste-te,caut in sertarul cu medicamente,dau peste solutia Dr Scholl pentru bataturi si alte excrescente,cu care scapasem odata de o batatura intre degete.Eeee,cum cand?Cand eram la moda si purtam pantofi ascutiti,cand unghia de la degetul mic taia pielea la cel de langa el si il tot impingea,si tot asa.Ce mi-am zis:am incercat cam de toate,sa pun si solutia asta care usuca si omoara pielea fara sa simti,incet,oricum face o pelicula deasupra si ce e sub ea,nu se va mai putea hrani din exterior.Zis si facut,aplicatii trei zile la rand cu pansament si leucoplast peste,a patra zi inmuiere,dezlipire.Un pic,durerile au mai scazut in intensitate.Mai taiam eu marginile uscate,ele cresteau la loc,eu iar taiam,nu progresam prea mult.Dupa ce taiam,incercam sa bag solutie si sub margine,cat puteam.Dupa vreo alta luna,a inceput sa se micsoreze foarte putin,dar era un progres.De acum venise vara,m-am hotarat sa nu mai spal piciorul in zona aceea,ma spalam atent doar pe langa,dus si baie cu piciorul in punga bine legata si pus pe marginea cazii.

Eram hotarata sa pun solutie continuu,nu stiu pana cand,simteam ca e bine si sa stea astupata.Pun asa vreo 8 zile seara de seara,se facuse beton totul,trebuia sa plec din casa,ce sa fac ,trag de pansament sa il scot.Nici gand sa se poata.Durere.Pun piciorul in apa cu sare grunjoasa si stau ceva,apoi incep sa trag,cu ochii si dintii stransi.Simteam cum iese ceva nu din picior,ci din creier!.Cred ca de durere.La un moment dat mi-am dat seama ca bandajul era complet dezlipit,era in aer,dar se tinea cu ceva de picior.Cand ma uit,cele sapte capete,precum cele ale balaurului,erau intinse ca niste zgarciuci;aveau cam 10 cm cand s-au smuls de tot din picior si a ramas o ditamai gaura,adanca si sangeranda.Am simtit o eliberare,am aruncat imediat bandajul la canal,am pus o compresa cu apa foarte rece,vreo 10 minute si apoi am bandajat.Dimineata nu ma mai durea nimic,scot bandajul,gaura era jumatate si in doua zile a crescut carne sanatoasa si a umplut golul.Nu a ramas nici un semn,fara fotografii nu as putea sa spun exact nici unde a fost.

Abia aseara am aflat ca sunt contagioase,ca sunt persoane care nu au rezolvat nimic ani de zile si s-au trezit ca s-au inmultit ca ciupercile .Am vazut pe net imagini socante,cu 4 veruci pe aceiasi talpa,cu veruci pe maini,pe fata...Brrrr....Ma bucur ca am scapat de ea.Ma bucur si pentru ca acum in gama Dr Scholl exista si "veruca remover" gel sau plasturi,tot pe baza de acid salicilic,ca si substanta pentru bataturi.Si ma bucur ca am scris astazi despre asta,nu strica in viata sa fii pregatit cand intalnesti VERUCA.
.

8 comentarii:

Anne spunea...

Uu..ce urat arata, bine ca ai tratat-o la timp !

mikys spunea...

eu azi-dimineata am fost la dermatolog sa cauterizez 4 veruci,dar mult mai mici si mai "amabile" decat ceea ce am vazut in fotografiile tale.Mi-a pus in fiecare veruca pentru a arde radacina niste bobite pe care trebuie sa le indepartez maine cand indepartez si plasturii si le voi spala cu ceai de musetel, apoi mi-a spus medicul dermatolog sa le acopar cu plasturi.Mi-a zis ca daca reapar trebuie din nou cauterizate si trebuie sa-mi fac un vaccin impotriva virusului.Sunt destul de speriata si sper sa fie bine.

mihaela spunea...

Citeste te rog si postul "veruca plantara-acum de domeniul trecutului",tocmai ca asa a ajuns sub tratamentul lor,cum e in poza,acum este o metoda revolutionara de inghetare a radacinilor,fara nici o durere si fara dermatolog...
Sper sa revii si sa citesti si acest raspuns.

Anonim spunea...

eu astazi mi-am scos o veruca pentru prima data in viata mea. chirurgical, cu anestezie locala, chiuretata si cusut la loc. ma doare locul de innebunesc dar sper sa imi treaca rapid.

nu arata deloc ca la tine in sensul ca nu era sangerie. but anyway ...that sucks sper sa nu mai apara.

Anonim spunea...

Desi a trecut ceva timp de la postarea ta, vreau sa va spun cum am scapat in 2-3 saptamani si eu de veruca plantara ingrozitoare, care nu a cedat dupa luni de inghetare si alte tratamente. Am gasit pe un forum din strainatate ca e bun inalbitorul. Disperata fiind, am pus cu un betigas de urechi o picatura din inalbitorul de 2 lei pe care il aveam in casa, cam de 2-3 ori pe saptamana. Dupa o saptamana nu am mai simtit durerea aia ingrozitoare care o resimteam cand calcam pe veruca si dupa inca vreo 2 saptamani pur si simplu a cazut. M-am chinuit aproape un an cu ea. Acum sunt in extaz. Va doresc sa va foloseasca si celor care va mai confruntati cu asa ceva.

mihaela spunea...

aha!

deci clorul din inalbitor a reusit!

oare e posibil sa fie de fapt efectul vreunui tratament anterior?

oricum, bine ca ai reusit sa scapi de ea!

Anonim spunea...

Am si eu o veruca in talpa, a fost cauterizata dar a reaparut ( nici eu nu am spalat incaltamintea si nu am purtat bandaj si nici nu am tinut locul ferit de murdarie.) O sa incerc sie clorul si revin

Dr. Marius Uscatu spunea...

Buna ziua!
Daca veti citi informatiile de pe acest topic
http://medlive.hotnews.ro/bataturile-plantare-nu-se-trateaza-la-cosmetician-sau-dermatolog-si-nu-se-indeparteaza-chirurgical.html
sau
http://www.chirurgiapiciorului.ro/Chirurgia%20antepiciorului/Metatarsalgii,%20boala%20Morton.html
veti intelege ca batatura este o modalitate miraculoasa de auto-protectie a organismului, care nu trebuie indepartata sub nici o forma.
Trebuie doar sa va concentrati asupra cauzelor aparitiei acestui mijloc de auto-protectie, si anume este vorba despre incaltaminte necorespunzatoare, efort fizic exagerat sau o anumita deformatie a ante-piciorului.
Cu stima,
Marius Uscatu
Chirurg Ante-picior

 




Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License.